Korisnički alati

Site alati


hr:instructional_design:facilitation_theory

Razlike

Slijede razlike između dviju inačica stranice

Poveznica na ovu usporedbu

Starije izmjene na obje strane Starija izmjena
Novija izmjena
Starija izmjena
hr:instructional_design:facilitation_theory [2013/12/19 20:51]
ivalentic [Što je teorija facilitacije?]
hr:instructional_design:facilitation_theory [2023/06/19 18:03] (trenutno)
Redak 4: Redak 4:
 ===== Općenito ===== ===== Općenito =====
  
-Teorija facilitacije (**facilitation theory**), ponekad također zvano facilitirano učenje (** facilitative teaching**),​ je [[paradigme učenja:​humanizam|humanistički pristup učenju]] ​razvijen ​tijekom 1980-ih ​od strane utjecajnog ​američkog psihologa ​[[http://​www.carlrogers.info/​index.html|Carl Rogersa]] i drugih ​te je najbolje opisan njegovim riječima:+Teorija facilitacije (**facilitation theory**) ​ili facilitirano učenje (** facilitative teaching**),​ je [[paradigme učenja:​humanizam|humanistički pristup učenju]] tijekom 1980-ih ​razvio ​ utjecajni ​američki psiholog ​[[http://​www.carlrogers.info/​index.html|Carl Rogersa]] i drugi te je najbolje opisan njegovim riječima:
  
   * "//Mi znamo ... da iniciranje takve vrste učenja ne počiva na vještinama poučavanja vođe, njegovom akademskom znanju o tom području, njegovom planiranju nastave, korištenju audio-vizualnih pomagala, programiranom učenju koji koristi, njegovim prezentacijama i predavanjima,​ obilju knjiga, iako svaka od tih sastavnica može u jednom trenutku biti iskorištena kao važan izvor. Ne, važnost facilitacije učenja temelji se na određenim osobinama stavova koje postoje između facilitatora (**facilitator**) i učenika.//"​((Rogers,​ C. Freedom to Learn. 1969.))   * "//Mi znamo ... da iniciranje takve vrste učenja ne počiva na vještinama poučavanja vođe, njegovom akademskom znanju o tom području, njegovom planiranju nastave, korištenju audio-vizualnih pomagala, programiranom učenju koji koristi, njegovim prezentacijama i predavanjima,​ obilju knjiga, iako svaka od tih sastavnica može u jednom trenutku biti iskorištena kao važan izvor. Ne, važnost facilitacije učenja temelji se na određenim osobinama stavova koje postoje između facilitatora (**facilitator**) i učenika.//"​((Rogers,​ C. Freedom to Learn. 1969.))
  
-  * "//​**Ne možemo izravno naučiti drugu osobu; možemo samo facilitirati ​njegovo ​učenje.**//"​((Rogers,​ C. On becoming a person. Boston: Houghton Mifflin. 1961.))+  * "//​**Ne možemo izravno naučiti drugu osobu; možemo samo facilitirati učenje.**//"​((Rogers,​ C. On becoming a person. Boston: Houghton Mifflin. 1961.))
  
  
Redak 42: Redak 42:
 ===== Koje je praktično značanje teorije facilitacije?​ ===== ===== Koje je praktično značanje teorije facilitacije?​ =====
  
-Rogersovo ​teorija, kako je i navela, ima jasne ciljeve koje nije uvijek lagano uvesti u učionicu. ​Oni su uspostavljanje bliskog kontakta sa učenicima, upoznavanje ​ih i pružanje ​im empatije i podrške ​koje zahtijeva veliku količinu truda od strane učitelja. Učitelji većinom ignoriraju ovaj dio edukacijskog procesa i orijentirani su samo na znanje koje bi trebali prenijeti učenicima.  ​+Rogersova ​teorija, kako je navedeno, ima jasne ciljeve koje nije uvijek lagano uvesti u učionicu. ​To su uspostavljanje bliskog kontakta sa učenicima, upoznavanje ​te pružanje empatije i podrške ​što zahtijeva veliku količinu truda od strane učitelja. Učitelji većinom ignoriraju ovaj dio edukacijskog procesa i orijentirani su samo na znanje koje bi trebali prenijeti učenicima.  ​
  
-Neki od Rogersovih savjeta koji su primjenjeni ​u //temeljnim uvjetima// su(([[http://​www.mona.uwi.edu/​idu/​TrashLater/​InterpersonalRelationships.rtf|Rogers,​ Carl R. The Interpersonal Relationship in the Facilitation of Learning. In Humanizing Education: The Person in the Process. Ed. T. Leeper. National Education Association,​ Association for Supervision and Curriculum Development,​ p1-18. 1967.]])):+Neki od Rogersovih savjeta koji su primijenjeni ​u //temeljnim uvjetima// su(([[http://​www.mona.uwi.edu/​idu/​TrashLater/​InterpersonalRelationships.rtf|Rogers,​ Carl R. The Interpersonal Relationship in the Facilitation of Learning. In Humanizing Education: The Person in the Process. Ed. T. Leeper. National Education Association,​ Association for Supervision and Curriculum Development,​ p1-18. 1967.]])):
  
-  * Realnost. Biti realan ne znači iskazivati frustracije i gnjev na učenicima. Takvoj vrsti podučavanja nije mjesto u učionici. "​**//​Stav izražen u segmentu realnosti se odnosi na stav poštovanja,​ topline, brige, sviđanja i razumijevanja.//​**"​ Učitelj se ne smije pretvarati da je sveznajući i savršen jer studenti ​to ionako znaju da nije moguće. +  * Realnost. Biti realan ne znači iskazivati frustracije i gnjev na učenicima. Takvoj vrsti podučavanja nije mjesto u učionici. "​**//​Stav izražen u segmentu realnosti se odnosi na stav poštovanja,​ topline, brige, sviđanja i razumijevanja.//​**"​ Učitelj se ne smije pretvarati da je sveznajući i savršen jer studenti ionako znaju da to nije moguće. 
-  * Prihvaćanje. Učitelji bi trebali **prihvatiti sve studente** ne zbog njihovih dobrih/​negativnih karakteristika već zato što su svi oni dragocjena ljudska bića. To prihvaćanje se može manifestirati kao slušanje studenata što govore, ne u cilju ocjenjivanja onoga šta su rekli, već **slušanja** kako bi naučili njihove **ideje**, **misli** i **osjećaje**. Učenici se moraju osjećati slobodnima u objašnjavanju svojih ideja. Prihvaćanje se također može manifestirati u vidu odgovoranja ​na ono što je rekao učenik. +  * Prihvaćanje. Učitelji bi trebali **prihvatiti sve studente** ne zbog njihovih dobrih/​negativnih karakteristikaveć zato što su svi oni dragocjena ljudska bića. To prihvaćanje se može manifestirati kao slušanje studenata što govore, ne u cilju ocjenjivanja onoga šta su rekli, već **slušanja** kako bi naučili njihove **ideje**, **misli** i **osjećaje**. Učenici se moraju osjećati slobodnima u objašnjavanju svojih ideja. Prihvaćanje se također može manifestirati u vidu odgovaranja ​na ono što je rekao učenik. 
-  * Empatija. Empatija omogućava učiteljima da shvate razloge koji su doveli studente do određenih ponašanja ili odgovora, ali i za razumijevanje ​njegovih ​emocionalnih situacija koje se moraju razriješiti kako bi se omogućilo značajno učenje. ​+  * Empatija. Empatija omogućava učiteljima da shvate razloge koji su doveli studente do određenih ponašanja ili odgovora, ali i za razumijevanje ​njihovih ​emocionalnih situacija koje se moraju razriješiti kako bi se omogućilo značajno učenje. ​
  
-Pronađeni pozitivni rezultati ​Rogerove ​teorije u praksi uključuju: manje disciplinskih problema u učionicama,​ bolje znanje i veći rezultati na IQ testovima, korištenje viših procesa mišljenja, manje vandalizma, pozitivni samoobzir, povećanje kreativnosti i drugih.([[http://​psycnet.apa.org/​psycinfo/​1989-27479-001|Aspy,​ D., Roebuck, F. Our research and our findings. ​ In:  Rogers, C. R.  Freedom to learn: a view of what education might become, p. 199-217. Columbus, OH, Charles E. Merrill, 1969.]] Cited by [[http://​www.ibe.unesco.org/​publications/​ThinkersPdf/​rogerse.PDF|Zimring,​ Fred. Carl Rogers. Prospects: the quarterly review of comparative education 24, no. 3/4: 411-422, 1994.]]))+Pronađeni pozitivni rezultati ​Rogersove ​teorije u praksi uključuju: manje disciplinskih problema u učionicama,​ bolje znanje i veći rezultati na IQ testovima, korištenje viših procesa mišljenja, manje vandalizma, pozitivni samoobzir, povećanje kreativnosti i drugih.(([[http://​psycnet.apa.org/​psycinfo/​1989-27479-001|Aspy,​ D., Roebuck, F. Our research and our findings. ​ In:  Rogers, C. R.  Freedom to learn: a view of what education might become, p. 199-217. Columbus, OH, Charles E. Merrill, 1969.]] Cited by [[http://​www.ibe.unesco.org/​publications/​ThinkersPdf/​rogerse.PDF|Zimring,​ Fred. Carl Rogers. Prospects: the quarterly review of comparative education 24, no. 3/4: 411-422, 1994.]]))
  
  
Redak 69: Redak 69:
 [[http://​www.sageofasheville.com/​pub_downloads/​CARL_ROGERS_AND_HUMANISTIC_EDUCATION.pdf|Patterson,​ C. H. Carl Rogers and Humanistic Education. In Foundations for a Theory of Instruction and Educational Psychology, Chapter 5. Harper & Row, 1977.]] [[http://​www.sageofasheville.com/​pub_downloads/​CARL_ROGERS_AND_HUMANISTIC_EDUCATION.pdf|Patterson,​ C. H. Carl Rogers and Humanistic Education. In Foundations for a Theory of Instruction and Educational Psychology, Chapter 5. Harper & Row, 1977.]]
  
-[[http://​www.brookes.ac.uk/​services/​ocsld/​resources/​theories.html#​holistic|Theories of learning: Holistic learning theory. Oxford Brookes University.]] ​Retrieved March 222011.+[[http://​www.brookes.ac.uk/​services/​ocsld/​resources/​theories.html#​holistic|Theories of learning: Holistic learning theory. Oxford Brookes University.]] ​Preuzeto ​22. ožujka ​2011.
  
 ===== Pročitaj više ===== ===== Pročitaj više =====
Redak 77: Redak 77:
 [[http://​www.infed.org/​thinkers/​et-rogers.htm|Smith,​ M. K. Carl Rogers and informal education, the encyclopaedia of informal education. 1997 - 2004.]] [[http://​www.infed.org/​thinkers/​et-rogers.htm|Smith,​ M. K. Carl Rogers and informal education, the encyclopaedia of informal education. 1997 - 2004.]]
  
-[[http://www.lifecircles-inc.com/Learningtheories/​humanist/​rogers.html|Carl Rogers ​(1902 - 1987)Experiential Learning ​]]+[[http://search.ebscohost.com/login.aspx?​direct=true&​db=mnh&​AN=20377399&​site=ehost-live|Freeman S, Wright A, Lindqvist S. Facilitator training for educators involved in interprofessional learning. Journal Of Interprofessional Care, 24(4), 375-385. 2010 ]]
  
-[[http://www.lifecircles-inc.com/Learningtheories/​references.html|learning theory bibliography]]+[[http://search.ebscohost.com/login.aspx?​direct=true&​db=rzh&​AN=2011692271&​site=ehost-live|Khan M, Epperson M, El-Bassel N, et al. The Promise of Multimedia Technology for STI/HIV Prevention: Frameworks for Understanding Improved Facilitator Delivery and Participant Learning. AIDS & Behavior, 16(7), 1949-1960. 2012.]]
hr/instructional_design/facilitation_theory.1387482717.txt.gz · Zadnja izmjena: 2023/06/19 17:49 (vanjsko uređivanje)