Korisnički alati

Site alati


hr:learning_theories:stimulus_sampling_theory

Razlike

Slijede razlike između dviju inačica stranice

Poveznica na ovu usporedbu

Starije izmjene na obje strane Starija izmjena
Novija izmjena
Starija izmjena
hr:learning_theories:stimulus_sampling_theory [2015/07/24 11:16]
jpetrovic [Općenito]
hr:learning_theories:stimulus_sampling_theory [2023/06/19 18:03] (trenutno)
Redak 6: Redak 6:
 ===== Što je Teorija uzorkovanja podražaja? ===== ===== Što je Teorija uzorkovanja podražaja? =====
  
-Teorija uzorkovanja podražaja još se naziva i **Teorija statističkog učenja** (Statistical learning theory), iz razloga što je njen glavni aspekt vjerojatnost pojavljivanja određenog podražaja u pokušaju i njegovom uparivanju s određenim odgovorom. Prema ovoj teoriji, podražaj se sastoji od jedne ili više neopažljivih jedinica, **elemenata podražaja**.(([[http://​tip.psychology.org/​estes.html|Kearsley,​ G. Stimulus Sampling Theory (W. Estes). The Theory Into Practice Database.]] ​Retrieved August 30th, 2011.)) ​ Ti elementi su tijekom procesa učenja upareni s različitim odgovorima. Vjerojatnost određenog odgovora na podražaj je jednaka broju elemenata podražaja koji su asocirani s tim odgovorom u danom podražaju podijeljenom s ukupnim brojem elemenata podražaja asociranih s tim odgovorom.+Teorija uzorkovanja podražaja još se naziva i **Teorija statističkog učenja** (Statistical learning theory), iz razloga što je njen glavni aspekt vjerojatnost pojavljivanja određenog podražaja u pokušaju i njegovom uparivanju s određenim odgovorom. Prema ovoj teoriji, podražaj se sastoji od jedne ili više neopažljivih jedinica, **elemenata podražaja**.(([[http://​tip.psychology.org/​estes.html|Kearsley,​ G. Stimulus Sampling Theory (W. Estes). The Theory Into Practice Database.]] ​Dohvaćeno 30. kolovoza ​2011.)) ​ Ti elementi su tijekom procesa učenja upareni s različitim odgovorima. Vjerojatnost određenog odgovora na podražaj je jednaka broju elemenata podražaja koji su asocirani s tim odgovorom u danom podražaju podijeljenom s ukupnim brojem elemenata podražaja asociranih s tim odgovorom.
  
 Ova teorija temelji se uglavnom na pet osnovnih pojmova((Estes,​ W. K., and Patrick Suppes. Foundations of Stimulus Sampling Theory. In Contemporary Developments in mathematical Psychology, 1:163-183. San Francisco: Freeman, 1974.)) : Ova teorija temelji se uglavnom na pet osnovnih pojmova((Estes,​ W. K., and Patrick Suppes. Foundations of Stimulus Sampling Theory. In Contemporary Developments in mathematical Psychology, 1:163-183. San Francisco: Freeman, 1974.)) :
Redak 18: Redak 18:
 Ove osnovne varijable čine širok skup aksioma i formula. Detalji mogu biti nađeni [[http://​suppes-corpus.stanford.edu/​articles/​psych/​137.pdf|ovdje]]. Ove osnovne varijable čine širok skup aksioma i formula. Detalji mogu biti nađeni [[http://​suppes-corpus.stanford.edu/​articles/​psych/​137.pdf|ovdje]].
  
-Kao i svi bihevioristi,​ Estes je na učenje i ponašanje gledao **mehanički**. Ipak, kasnije je u svoju teoriju **uključio pamćenje** ​ kao faktor, te predložio da podražaji ne uzrokuju odgovor direktno. Oni pobuđuju pamćenje prijašnjih iskustava, omogućujući osobi da analizira moguće ishode i odluči o odgovoru koji će dovesti do najpoželjnijeg ishoda (//​skenirajući model odlučivanja;​ engl. scanning model of decision making//).((7))) +Kao i svi bihevioristi,​ Estes je na učenje i ponašanje gledao **mehanički**. Ipak, kasnije je u svoju teoriju **uključio pamćenje** ​ kao faktor, te predložio da podražaji ne uzrokuju odgovor direktno. Oni pobuđuju pamćenje prijašnjih iskustava, omogućujući osobi da analizira moguće ishode i odluči o odgovoru koji će dovesti do najpoželjnijeg ishoda (//​skenirajući model odlučivanja;​ engl. scanning model of decision making//​).(([[http://​www.lifecircles-inc.com/​Learningtheories/​behaviorism/​Estes.html|Cooper,​ S. William K. Estes, Stimulus Sampling Theory. Theories of Learning in Educational Psychology.]]))
- +
-Kao i Guthrie, Estes je odbacio potkrepljenje i njegovu povezanost s učenjem. **Potkrepljenje** ​ je povezano s **izvedbom** ​ jer ne utječe na učenje, već prije na to kako će se već naučeni materijal ispoljiti. Zaboravljanje se u Estesovoj teoriji pojavilo kroz elemente podražaja koji su nedostupni zbog vanjskih ili unutarnjih varijacija. Spontano obnavljanje može se javiti kada se značajni podražaj ponovno pojavi.(([[http://​www.lifecircles-inc.com/​Learningtheories/​behaviorism/​Estes.html|Cooper,​ S. William K. Estes, Stimulus Sampling Theory. Theories of Learning in Educational Psychology.]] ​Dohvaćeno 30. kolovoza 2011.))+
  
 +Kao i Guthrie, Estes je odbacio potkrepljenje i njegovu povezanost s učenjem. **Potkrepljenje** ​ je povezano s **izvedbom** ​ jer ne utječe na učenje, već prije na to kako će se već naučeni materijal ispoljiti. Zaboravljanje se u Estesovoj teoriji pojavilo kroz elemente podražaja koji su nedostupni zbog vanjskih ili unutarnjih varijacija. Spontano obnavljanje može se javiti kada se značajni podražaj ponovno pojavi.(([[http://​www.lifecircles-inc.com/​Learningtheories/​behaviorism/​Estes.html|Cooper,​ S. William K. Estes, Stimulus Sampling Theory. Theories of Learning in Educational Psychology.]]))
 ===== Kritike ===== ===== Kritike =====
  
hr/learning_theories/stimulus_sampling_theory.1437729369.txt.gz · Zadnja izmjena: 2023/06/19 17:49 (vanjsko uređivanje)