User Tools

Site Tools


knowledge_types

Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

Next revision
Previous revision
knowledge_types [2011/09/21 14:07]
jpetrovic created
knowledge_types [2023/06/19 18:03] (current)
Line 1: Line 1:
-====== ​Knowledge Types ======+====== ​Taksonomije znanja i učenja ​====== 
 + 
 +===== Bloomova taksonomija ===== 
 + 
 +Bloom smatra da postije tri domene znanja: kognitivna, psihomotorička i afektivna. 
 + 
 +Kognitivna domena ima 6 razina kognitivnog funkcioniranja. 
 + 
 +http://​upload.wikimedia.org/​wikipedia/​commons/​2/​24/​Blooms_rose.svg 
 + 
 +"​Anderson Krathwohl 2001. godine su doradili Bloomovu taksomoniju tako da su zamijenili redoslijed dviju najviših razina funkcioniranja."​ 
 + 
 +(Izvor: http://​www.unizd.hr/​LinkClick.aspx?​fileticket=Gr37TLnftYg%3D&​tabid=2472&​mid=4387) 
 + 
 + 
 +===== Grginove razine znanja ===== 
 + 
 +Definira 4 razine (varijeteta) znanja: 
 + 
 +  * Faktografski varijetet (Očituje se u reprodukciji ili prepoznavanju različitih pojedinosti,​ činjenica, podataka, termina, pojmova... To su samo informacije koje učenik prepoznaje ali koje ostaju neorganizirane i neintegrirane u širu mrezu predznanja.) 
 +  * Intepolativni varijetet (Utvrdivanje sličnosti i razlika te zahvaćanje kauzalnih veza medu usvojenim faktografskim materijalom. Poznavanje činjenica polako se razvija u poznavanje odnosa medu tim činjenicama. Dolazi do povezivanja.) 
 +  * Operativni varijetet (Apstrakcije s prethodne razine manifestiraju se kroz ideje, pravila ili postupke. Izgraduju ​ se prikladni modeli reagiranja kao što su stručna načela, teorije i sl. Odgovara trećoj razini Bloomove taksonomije znanja.) 
 +  * Ektrapolativni varijetet (Kada primjena započne prelaziti okvire poznate situacije i kada se angaţiraju sloţenije intelektualne funkcije. Npr. rješavanje problema) 
 + 
 +===== SOLO taksonomija (John Biggs) ===== 
 + 
 +5 faza učenja: 
 + 
 +  * Prestrukturalna (Učenik uči nepovezane informacije,​ čestice, činjenice. Te informacije nisu organizirane i nemaju mnogo smisla) 
 +  * Unistrukturalna (Dolazi do stvaranja relacija i odnosa meĎu informacijama. Medutim, ti su odnosi jednostavni površni i očigledni. Nema dublje integracije.) 
 +  * Multistrukturalna (Stvara se više odnosa. Primjećuje se više veza medu informacijama,​ ali opet sve ostaje na površnoj razini i još uvijek nema stvaranja meta-odnosa i integriranja podataka u cjelinu. Uspijeva zahvatiti više vaţnih aspekata ali ih doţivljava odvojeno) 
 +  * Relacijska (Učenik uspijeva sagledati dijelove i pojedine informacije u odnosu na cjelinu.) 
 +  * Proširena (Student stvara veze ne samo u danom području već i izvan njega. Uspijeva generalizirati i prenijeti principe i ideje na nove domene, pretpostaviti,​ teoretizirati...)
  
  
knowledge_types.1316606831.txt.gz · Last modified: 2023/06/19 17:49 (external edit)