User Tools

Site Tools


knowledge_types

Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

Both sides previous revision Previous revision
Next revision
Previous revision
knowledge_types [2011/09/21 14:21]
jpetrovic
knowledge_types [2023/06/19 18:03] (current)
Line 13: Line 13:
 (Izvor: http://​www.unizd.hr/​LinkClick.aspx?​fileticket=Gr37TLnftYg%3D&​tabid=2472&​mid=4387) (Izvor: http://​www.unizd.hr/​LinkClick.aspx?​fileticket=Gr37TLnftYg%3D&​tabid=2472&​mid=4387)
  
 +
 +===== Grginove razine znanja =====
 +
 +Definira 4 razine (varijeteta) znanja:
 +
 +  * Faktografski varijetet (Očituje se u reprodukciji ili prepoznavanju različitih pojedinosti,​ činjenica, podataka, termina, pojmova... To su samo informacije koje učenik prepoznaje ali koje ostaju neorganizirane i neintegrirane u širu mrezu predznanja.)
 +  * Intepolativni varijetet (Utvrdivanje sličnosti i razlika te zahvaćanje kauzalnih veza medu usvojenim faktografskim materijalom. Poznavanje činjenica polako se razvija u poznavanje odnosa medu tim činjenicama. Dolazi do povezivanja.)
 +  * Operativni varijetet (Apstrakcije s prethodne razine manifestiraju se kroz ideje, pravila ili postupke. Izgraduju ​ se prikladni modeli reagiranja kao što su stručna načela, teorije i sl. Odgovara trećoj razini Bloomove taksonomije znanja.)
 +  * Ektrapolativni varijetet (Kada primjena započne prelaziti okvire poznate situacije i kada se angaţiraju sloţenije intelektualne funkcije. Npr. rješavanje problema)
 +
 +===== SOLO taksonomija (John Biggs) =====
 +
 +5 faza učenja:
 +
 +  * Prestrukturalna (Učenik uči nepovezane informacije,​ čestice, činjenice. Te informacije nisu organizirane i nemaju mnogo smisla)
 +  * Unistrukturalna (Dolazi do stvaranja relacija i odnosa meĎu informacijama. Medutim, ti su odnosi jednostavni površni i očigledni. Nema dublje integracije.)
 +  * Multistrukturalna (Stvara se više odnosa. Primjećuje se više veza medu informacijama,​ ali opet sve ostaje na površnoj razini i još uvijek nema stvaranja meta-odnosa i integriranja podataka u cjelinu. Uspijeva zahvatiti više vaţnih aspekata ali ih doţivljava odvojeno)
 +  * Relacijska (Učenik uspijeva sagledati dijelove i pojedine informacije u odnosu na cjelinu.)
 +  * Proširena (Student stvara veze ne samo u danom području već i izvan njega. Uspijeva generalizirati i prenijeti principe i ideje na nove domene, pretpostaviti,​ teoretizirati...)
  
  
knowledge_types.1316607696.txt.gz · Last modified: 2023/06/19 17:49 (external edit)